Subject: Muuga JJT ja busside seisuplats, Muuga küla, Metsakasti küla, Viimsi vald
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Apr 2024 10:17:50 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Sergei Tunka <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 24, 2024 10:16 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Muuga JJT ja busside seisuplats, Muuga küla, Metsakasti 
küla, Viimsi vald

Tere,

Käesolevaga saadan muudetud ja täiendatud Muuga tee JJT projekti. Palun läbi 
vaadata.

https://www.dropbox.com/scl/fi/qt3ijyc2sjjipe25vwtix/2024-04-23.zip?rlkey=b9ihs01filprlvfwda8qtvn7g 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/qt3ijyc2sjjipe25vwtix/2024-04-23.zip?rlkey=b9ihs01filprlvfwda8qtvn7g&dl=0> 
&dl=0

NB! Kuna Tallinna linn võttis vastu otsuse mitte pikendada oma bussiliine 
Muuga busside seisuplatsini, siis seoses sellega viisin projekti sisse 
suurem muudatus, millega võtame välja proj. seisuplatsi ja ristmikud 
(olemasolev lahendus jääb alles) ja likvideerime proj. bussipeatuse koos 
jalgteega.

Allpool on välja toodud minupoolsed vastused.

Liikluskorraldus:

1.	Osa tähelepanekuid on joonisel (manuses).

Tehtud.

1.	Põrkepiire: On oluline kasutada sümmeetrilist piiret või piiret, mille 
taga on jalakäijate, jalgratturite kaitseks teravate postide eest 
kaitseelement võimalik integreerida.

Tehtud.

2.	Tähispostid: Seletuskirjas on viidatud millelegi, kuid ei tea mis 
dokument see on.

Tehtud.

3.      Teekattemärgistuse osa ka korrigeerida vastavalt riigiteede 
liikluskorralduse juhisele.

Tehtud.

4.	Liiklusmärgid: Seletuskirjas on liiga palju infot, mis võib lugeja 
segadusse ajada. Võiks jätta ainult vaja mineva info.

Tehtud.

5.	Kõik liikluskorralduse teemad koondada seletuskirjas Peatüki 3.7.1 alla.

Tehtud.

Tehnovõrgud:

1.	Transpordiameti hinnangul tuleks esitada (teeprojektile lisada) eriosade 
so tehnovõrkude  projektide terviklahendused. Vertikaalplaneeringu joonisel 
esitatu ei ole piisav. Vormistada tehnovõrkude koondplaan.

NB! Teeprojekti saame asuda kooskõlastama peale seda, kui eriosade 
materjalid on tervikuna esitatud läbivaatamiseks.

Lisatud.

2.	Mõned esialgsed tähelepanekud vertikaalplaneeringu joonisel toodud 
tehnovõrkude kohta:

*	Lahendatud on rajatava teevalgustuse paiknemine, kuid eriosana on vaja 
lisada ka valgustuse projekt koos valgusarvutustega; Valgustus kavandatud 
osaliselt riigimaale, kuid IKÕ plaanid on puudu. TV kaablite kaitsetorude 
tugevusklass (seletuskirjas) ei vasta TRAM juhendis nõutule.

Tehtud.

*	riigimaale kavandatud hoone (NB! Kas selle kohta on eraldi projekt või 
soovitakse seda rajada JJT projekti alusel) jaoks on kavandatud VK ühenduse 
rajamine. Ainult asendiplaaniline lahendus, IKÕ plaanid, toru läbimõõdud, 
sügavused jms puudu. Samuti tuleks lisada vastava hoone projekt koos 
kasutusala plaanidega (maa võõrandamine?)

Projektlahendus on muudetud.

*	Truupide vahetus, teetruubi sulgemine, sademeveekanalisatsiooni ja 
drenaaži rajamine. Selles osas on projekt suhteliselt terviklik, kuid 
torustik on pandud suubuma olemasolevasse SK torustikku, mis on Ø 250 mm ja 
kalle tundub olema vastupidi eeldatavale voolusuunale. Olemasolev torustik 
paikneks mingis osas justkui teekraavi all; TRAM-il vastava toru kohta info 
puudub. Selgusetuks jääb kas torustikud on läbi arvutatud ning kas 
olemasolev torustik ning selle eesvool võtab lisanduvad veekogused vastu. 
IKÕ ala plaanid puudu. Kaevude osas ei vasta legend ja joonis omavahel.

Tehtud ja lisatud VK osa ning IKÕ plaanid. Kuna Muuga tee tänava maa-alale 
kogunevat sadevett ei saa  ära juhtida olemasolevasse kanalisatsiooni 
torustikku rajatakse Muuga tee lõuna poolele sajuveekanalisatsiooni torustik 
kuni Mündi kraavini.

*	Vertikaali plaanilt ei ole välja loetav, millised kanalisatsiooni 
vaatluskaevud on projekteeritud ja millised on olemasolevad.

Eraldi tehtud tehnovõrkude koondplaan.

*	Seletuskirjas on lisaks välja toodud elektrikaablite kaitsmine ja hüdrandi 
rajamine, mida ei ole joonistelt leida

Lisatud EL osa

Muud teemad:

1. Tuua joonistel välja bussitaskute elementide sh kaldosade mõõdud, 
nähtavuskolmnurkade mõõdud.

Tehtud.

2. Lõigetel näidata ka likvideeritavad objektid (üks näide: Lõige 1-1 
likvideeritav hekk).

Tehtud.

3. Geoaluse järgi paikneb Muuga tee 51 hoone osaliselt riigitee alusel maal. 
Kas hoone kohta on olemas projektdokumentatsioon?

Muuga tee – Veehaldja tee ristmiku piirkonnas on Veehaldja tee ehituse 
käigus teeäärne kraav kinni aetud ja sellepärast voolavad tänava sademeveed 
kinnistule Muuga tee 51 // Aleksandri, mis asub nn. lohus. Kinnistu Muuga 
tee 51 // Aleksandri ees on hetkel kraav ja truubid on vett täis, kuna 
kraavist puudub vee väljavool.

Muuga tee külgkraavis kogunev vesi kahjustab Muuga tee 51 hoone välisseina 
ja vundamenti. Hoone fassaadil ja vundamendil on täheldatud vajumistest 
kahjustusi. Kuna projekteerimise käigus ei ole leitav Muuga tee 51 hoone 
ehitusdokumentatsioon, et selgitada ehitatud hoone vundamendi lahendust ja 
selle rajamissügavust, tuleb enne kaevetööde algust teostada tarindi osaline 
avamine.

Projektlahendus näeb ette nende asemele rajada sademeveekanalisatsioon 
De250, millega oleks võimalik ühendada kraavid ja olemasolev 
sademeveetorustik De250.

Arvestades eespool kirjeldatud asjaoludega tuleb kaevetööde käigus näha ette 
täiendavaid meetmeid kaeviku nõlva kindlustamiseks (tugiseina rajamine). 
Kaevetööde käigus väljakaevatud pinnas tuleb paigutada nii, et see ei 
põhjustaks Muuga tee 51 hoone seinte varingut ega ohustaks töö turvalisust 
ning ei takistaks tee ehituseks ja torude paigaldamiseks vajalike masinate 
juurdepääsu. Soovitav on kaevetööd teostada kuival perioodil. Kaeviku põhja 
ja sellega külgnevate pinnasekihtide leondumise vältimiseks tuleb kaeviku 
põhi hoida kuivana, st kaevikusse kogunev pinnasevesi tuleb kohaselt välja 
pumbata. Enne tööde alustamist nimetatud hoone küljele paigaldada reeperid 
ning võtta lugemid. Täiendavad kontroll-lugemid tuleb teostada peale tööde 
lõppu ja järgmise aasta kevadel. Peale mõõtmisi reepereid mitte eemaldada.

4. Veehaldja tee L2 kinnistule  tee (EXTech Design OÜ töö) kavandamine vajab 
analüüsimist. Oleme teinud varasemalt märkuse: „Riigitee ristmike 
omavaheline kaugus peab olema kooskõlas „Ristmike vahekauguste ja 
nähtavusala määramise juhend“ tabelis 1 tooduga. Kui Veehaldja tänava 
kavandatav liiklussagedus on < 20 autot/ööp oleks lahendus sobiv. 
Liiklussageduse ≥ 20 auto/ööp korral peaks ristmike vahekaugus olema 
vähemalt 150 meetrit. Palun arutage vallaga, kas on reaalne, et Veehaldja tn 
kavandatav liiklussagedus jääb alla 20 auto/ööp. Kui liiklussagedus on 
suurem, peab Veehaldja tänav jääma siiski praegusesse asukohta.“  T

TRAM hinnangul genereerib elurajoon rohkem liiklust kui 20 autot/ ööpäevas.

Veehaldja tee L2 kinnistule  tee projekteerimisega tegeleb EXTech Design OÜ.

5. Bussiplatsi juurdepääsuteede mõõdud vajavad korrigeerimist. On kohati üle 
dimensioneeritud. Arvestada, et jalakäijate teeületus peab olema võimalikult 
lühike (palun ka kõik teised teeületused selle pilguga üle vaadata, 
vajadusel teha jalgratta- ja jalgteele jõnks sisse, et teeületus toimuks 
kitsamast kohast).

Projektlahendus on muudetud.

6. Riigitee ja Kordoni tee ristmiku geomeetria (sh raadiused, laius) vajab 
korrigeerimist.

Projektlahendus on muudetud.

7. Tõukside ja rataste parkla bussi ooteplatvormil ei ole hea lahendus 
(hoolde probleem).

Projektlahendus on muudetud.

8. Muuga tee 41 juures on ohutusriba kitsam kui juhend ette näeb. Milliseid 
ohutust tagavaid meetmeid on sellel lõigul ette nähtud.

Ette nähtud kaitsepiired.

9. Jalgratta- ja jalgteede/tehnovõrkude kavandamisel riigitee alusele maale 
tuleb koostada isikliku kasutusõiguse IKÕ plaanid.

Koostatud.

Lugupidamisega

Sergei Tunka

Infra Projekt OÜ

Juhatuse liige

ср, 23 авг. 2023 г. в 23:47, Merike Joonsaar 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere.

Tänan projekti eest. Edastan tähelepanekud projekti täiendamiseks.

Liikluskorraldus:

1.	Põrkepiire kitsendab riigitee liiklusruumi.
2.	Põrkepiire: On oluline kasutada sümmeetrilist piiret või piiret, mille 
taga on jalakäijate, jalgratturite kaitseks teravate postide eest 
kaitseelement võimalik integreerida.
3.	Osa tähelepanekuid on joonisel (manuses).
4.	Tähispostid:

Seletuskirjas on viidatud millelegi, kuid ei tea mis dokument see on.

5.	Teekattemärgistuse osa ka korrigeerida vastavalt riigiteede 
liikluskorralduse juhisele.
6.	Liiklusmärgid: Seletuskirjas on liiga palju infot, mis võib lugeja 
segadusse ajada. Võiks jätta ainult vaja mineva info.
7.	Kõik liikluskorralduse teemad koondada seletuskirjas Peatüki 3.7.1 alla.

Tehnovõrgud:

1.	Transpordiameti hinnangul tuleks esitada (teeprojektile lisada) eriosade 
so tehnovõrkude  projektide terviklahendused. Vertikaalplaneeringu joonisel 
esitatu ei ole piisav. Vormistada tehnovõrkude koondplaan.

NB! Teeprojekti saame asuda kooskõlastama peale seda, kui eriosade 
materjalid on tervikuna esitatud läbivaatamiseks.

2.	Mõned esialgsed tähelepanekud vertikaalplaneeringu joonisel toodud 
tehnovõrkude kohta:

*	Lahendatud on rajatava teevalgustuse paiknemine, kuid eriosana on vaja 
lisada ka valgustuse projekt koos valgusarvutustega; Valgustus kavandatud 
osaliselt riigimaale, kuid IKÕ plaanid on puudu. TV kaablite kaitsetorude 
tugevusklass (seletuskirjas) ei vasta TRAM juhendis nõutule.
*	riigimaale kavandatud hoone (NB! Kas selle kohta on eraldi projekt või 
soovitakse seda rajada JJT projekti alusel) jaoks on kavandatud VK ühenduse 
rajamine. Ainult asendiplaaniline lahendus, IKÕ plaanid, toru läbimõõdud, 
sügavused jms puudu. Samuti tuleks lisada vastava hoone projekt koos 
kasutusala plaanidega (maa võõrandamine?)
*	Truupide vahetus, teetruubi sulgemine, sademeveekanalisatsiooni ja 
drenaaži rajamine. Selles osas on projekt suhteliselt terviklik, kuid 
torustik on pandud suubuma olemasolevasse SK torustikku, mis on Ø 250 mm ja 
kalle tundub olema vastupidi eeldatavale voolusuunale. Olemasolev torustik 
paikneks mingis osas justkui teekraavi all; TRAM-il vastava toru kohta info 
puudub. Selgusetuks jääb kas torustikud on läbi arvutatud ning kas 
olemasolev torustik ning selle eesvool võtab lisanduvad veekogused vastu. 
IKÕ ala plaanid puudu. Kaevude osas ei vasta legend ja joonis omavahel.
*	Vertikaali plaanilt ei ole välja loetav, millised kanalisatsiooni 
vaatluskaevud on projekteeritud ja millised on olemasolevad.
*	Seletuskirjas on lisaks välja toodud elektrikaablite kaitsmine ja hüdrandi 
rajamine, mida ei ole joonistelt leida

Muud teemad:

1.            Tuua joonistel välja bussitaskute elementide sh kaldosade 
mõõdud, nähtavuskolmnurkade mõõdud.

2.            Lõigetel näidata ka likvideeritavad objektid (üks näide: Lõige 
1-1 likvideeritav hekk).

3.           Geoaluse järgi paikneb Muuga tee 51 hoone osaliselt riigitee 
alusel maal. Kas hoone kohta on olemas projektdokumentatsioon?

4.           Veehaldja tee L2 kinnistule  tee (EXTech Design OÜ töö) 
kavandamine vajab analüüsimist. Oleme teinud varasemalt märkuse: „Riigitee 
ristmike omavaheline kaugus peab olema kooskõlas „Ristmike vahekauguste ja 
nähtavusala määramise juhend“ tabelis 1 tooduga. Kui Veehaldja tänava 
kavandatav liiklussagedus on < 20 autot/ööp oleks lahendus sobiv. 
Liiklussageduse ≥ 20 auto/ööp korral peaks ristmike vahekaugus olema 
vähemalt 150 meetrit. Palun arutage vallaga, kas on reaalne, et Veehaldja tn 
kavandatav liiklussagedus jääb alla 20 auto/ööp. Kui liiklussagedus on 
suurem, peab Veehaldja tänav jääma siiski praegusesse asukohta.“  T

TRAM hinnangul genereerib elurajoon rohkem liiklust kui 20 autot/ ööpäevas.

5. Bussiplatsi juurdepääsuteede mõõdud vajavad korrigeerimist. On kohati üle 
dimensioneeritud. Arvestada, et jalakäijate teeületus peab olema võimalikult 
lühike (palun ka kõik teised teeületused selle pilguga üle vaadata, 
vajadusel teha jalgratta- ja jalgteele jõnks sisse, et teeületus toimuks 
kitsamast kohast).

6.      Riigitee ja Kordoni tee ristmiku geomeetria (sh raadiused, laius) 
vajab korrigeerimist.

7.      Tõukside ja rataste parkla bussi ooteplatvormil ei ole hea lahendus 
(hoolde probleem).

8.      Muuga tee 41 juures on ohutusriba kitsam kui juhend ette näeb. 
Milliseid ohutust tagavaid meetmeid on sellel lõigul ette nähtud.

9.      Jalgratta- ja jalgteede/tehnovõrkude kavandamisel riigitee alusele 
maale tuleb koostada isikliku kasutusõiguse IKÕ plaanid.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Sergei Tunka <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, July 23, 2023 8:11 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Muuga JJT ja busside seisuplats, Muuga küla, Metsakasti küla, 
Viimsi vald

Tere,

Käesolevaga edastan Muuga JJT ja busside seisuplatsi projekti. Palun läbi 
vaadata.

https://www.dropbox.com/scl/fi/chd4qqfy6fp90ci8aj079/2023-07-23.zip?rlkey=5dc0jplgwx4vi6gk7evshbzdd 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/chd4qqfy6fp90ci8aj079/2023-07-23.zip?rlkey=5dc0jplgwx4vi6gk7evshbzdd&dl=0> 
&dl=0

Tahan juhtida teie tähelepanu riigitee lõigule kinnistu Muuga tee 41 vahetus 
läheduses. Selles kitsamas kohas ohutusriba laius on 3.5 m ning ei ole 
võimalik tekitada 5 m laiust ohutusriba. Siinkohal on nõue küll teostamatu.

Lugupidamisega

Sergei Tunka

Infra Projekt OÜ

Juhatuse liige